Serwer plików na sambie - pilne

Jaroslaw Stanislaw Piotrowski jareck_i w interia.pl
Sob, 8 Gru 2007, 13:20:09 CET

marteen pisze:

> pewnie na razie zostane przy p3 HPka i dyskach PATA w mirrorze.
> Jak wyglada sprawa reiserfs;a?? jest sens sie w to pakowac czy lepiej wybrac xfsa?? (moze jednak bede mial pliki wieksze niz 2GB)
>
> marcin

1) Jakie dane beda na dyskach i ich wielkosc
2) ilosc klientów , oraz  czy bedzie pdc
3) jakie windy / srodowiska posiadaja klienci
4) jakiej firmy dyski ata i ile lat ( model )
5) Rodzaj / typ backupow

Odpowiem na temat ext3 /. Ogolnie chodzi dobrze , uzywam 2 lata i bez
zadnych problemow  , dopoki sie cos nie stanie z dyskiem

Mialem zrobiana macierz na 0 , 8 x 400GB , chodzilo ok , przez dluzszy
czas , dopoki , nie padl jeden dysk ( polecialo zasilanie ) . Pech
chcial ze nic sie nie dalo odzyskac z innych dyskow .

Po tej naucze zyciowej  i stracie 10 sezonow SG-1 .... stwierdzilem ze
tylko raid 1 ( dla 2 dyskow ) lub 5 dla wiekszej ilosci ( tutaj ilosc
dyskow n-1, ale warto) .

Zaleta tego ostatniego jest ze odbuduje sie tobie macierz na 99% . 1% to
jak cos jeszcze polecialo .

W twoim przypadku jak stosujesz softowy raid , bedzie dobrze .
Lustrzanka bedzie dzialac , ale pamietaj , KOPIA KOPIA KOPIA !!!

Ja mam ustawione w cronie wykonywanie tarowania , moze to jako backup
jest nie najlepsze rozwiazanie ( otwieranie tara 10GB trwa .... ) ale
zaleta jest to ze posiada sie 1 plik , latwy do skopiowania .

U mnie w pracy mam kilka architektur od i586 do amd64 . Aktualnie na
dzien dzisiejszy posiadam  :

2 routery do DSL ( na jednym stronka + maile i ftp, drugi jako zapasowy )
1 router wewnatrz sieci , na którym wisi router innej firmy , a dalej
wisi serwer do Marcela . ( system laboratoryjny ) . Zabezpieczenie przed
grzebaniem w sieci :)
1 serwer Plikow , z samba w roli pdc .
1 serwerek do trzymania kopi danych / backupow . Otwarty ftp i samba
Obydwa sprzeciki posiadaja /home wpiety na oddzielnych dyskach , softowy
raid 1 , 2x400GB , zaleta jest to ze jak cos padnie to zawsze cos znajde
na macierzy:)

i jeden sprzecik na P100 , na ktorym dziala jedynie ssh , gdzie
przegladam sobie sessje i sprzety . Wygodne i szybkie .

Dodatkowo stoi Novell dosowy ( chce sie go pozbyc ) , i W2003 dla baz
MSSQL . Niemialem wyjscia .

Wycielem mozliwosc logowania zdalenego z netu ! . W domu mam dostep do
lanu , wiec ok .

Podstawowa jest jeszcze VNC .( ultra vnc )

Las Vegas wsrod portali! Sprawdz >> http://www.interia.pl/