Re: Serwer plików na sambie - pilne

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 8 Gru 2007, 13:46:31 CET

On Sat, 8 Dec 2007, Marcin Krol wrote:
> A ja polecam ext3 wlasnie. Stosuje od wiekow (czytaj: od czasow rozkwitu
> Ra) na kilkunastu maszynach w roznych konfiguracjach (raid0, raid1,
> raid5, takze w polaczeniach z lvm) i nigdy nie bylo najmniejszych nawet
> problemow.
>
> Odradzam natomiast XFS. Zerowanie plikow przy nieoczekiwanym restarcie
> staje sie po jakims czasie nudne i wkurzajace.

Ale ext3 (i reiser4) to jedyne obecnie systemy plików, które mają journal
danych i metadanych. XFS, reiser3 i pozostałe mają journal tylko
metadanych, więc może się zdarzać zerowanie plików. Po prostu.

Co do ext3 i raid... NIGDY nie natknąłem się na taki problem. Kiedyś był
kłopot z rozwalaniem się systemu plików na ext3 przy którejśc wersji 2.6,
ale to już przeszłość.

A do tych mówiących, że ext3+raid to masakra - na lkml zgłoszone....?