NIetypowe zastosowanie RescueCD

Arkadiusz Patyk areq w pld-linux.org
Sob, 15 Gru 2007, 19:22:37 CET

On Sat, 15 Dec 2007 18:28:41 +0100, you wrote:

>Witam.
>Podczas walki z serwerem dzierżawionym w OVH trafiłem na jakimś
>zachodnim forum na przepis, jak wykorzystać nasze RescueCD:
>
>image=/boot/pldvmlinuz
>         root=/dev/ram0
>         label=rescue
>         initrd=/boot/pldrescue.cpi
>
>Do lilo.conf
>
>Oczywiście pldrescue.cpi i pldvmlinuz wyciągnięte z iso Rescue.
>
>Rozwiązanie jest super :-)
>
>Teraz pytanie - Co zrobić, żeby w takim rozwiązaniu zadziałał mechanizm
>modyfikacji RescueCD za pomocą rcdmod-a?

zalezy które to RCD 32 czy 64bit.
Jeśli 32bit to jest pldrescue.cpi archiwum cpio. Wystaczy do niego
dokleić np cat'em zawartość custom.cpi, czyli

$ cat custom.cpi >> /boot/pldrescue.cpi

Dla wersji 64bit pldrescue.cpi jest archiwum cpio spakowanym lzma.
Trzeba więc:
$ lzma d pldrescue.cpi pldrescue.cpio
$ cat cat custom.cpi >> pldrescue.cpio
$ lzma e pldrescue.cpio pldrescue.cpi