LILO

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Nie, 15 Lip 2007, 14:13:04 CEST

Dnia 15-07-2007, N o godzinie 13:31 +0200, sar4er napisał(a):
> tak robiłem zawsze i działało ... a teraz wywala mi ten wspaniały
> błąd:
>
> [robert w verius]# lilo
> /proc/misc: No entry for device-mapper found
> ls device-mapper driver missing from kernel?
> /dev/mapper/control: open failed: No such device
> Failure to communicate with kernel device-mapper driver.
> Fatal: Filesystem would be destroyed by LILO boot dector: /dev/sda
>
> jeśli chodzi o ten device-mapper to mi to nie przeszkadza :) ... dziwi
> mnie tylko ten błąd przy dodawaniu lilo ...
Ten błąd "Fatal: Filesystem would be destroyed by LILO boot
dector: /dev/sda" może być związany z wzmiankowanym w dokumentacji na
http://pl.docs.pld-linux.org/bootloader_wstep.html problemem:
"Instalacja w bootsectorze w wypadku niektórych systemów plików (np.
XFS) jest niemożliwa, gdyż ich superblok jest umieszczany na samym
początku partycji - w miejscu które powinno być zarezerwowane dla
bootloadera."
W MBR (a wygląda, że tak robisz) powinno się dać zainstalować bez
problemu...
Mam podobny układ
/dev/sda3       /             xfs     defaults                1 1
/dev/sda2       swap          swap    defaults                0 0
/dev/sda1       /boot         xfs     defaults                1 1
i z grubem w MBR działa
Krystian T.

             "errare humanum est..."