Konfiguracja mysql.

Maciej Krzyżanowski maciek w hsm.net.pl
Pon, 18 Cze 2007, 13:17:20 CEST

Dnia poniedziałek 18 czerwiec 2007, Tomasz Gretkierewicz napisał:
          Hello!
>     W koncu siedze przed maszyna i moge podac nieco wiecej infrmacji.
> Moja wersja mysql to:
>
> # rpm -qa | grep mysql
> mysql-libs-5.0.37-1
> mysql-5.0.37-1
> mysql-charsets-5.0.37-1
> mysql-client-5.0.37-1
>
> Po probie zainicjowania bazy mam:
> # /etc/rc.d/init.d/mysql init
> Initializing cluster /var/lib/mysql
> Creating privilege mysql tables for /var/lib/mysql/mysqldb/db......[ FAIL ]
> Sorry, the host 'localhost-unknown' could not be looked up.
> [...]

hmm...jak dla mnie to problem jest taki ze polecenie hostname nie zwraca
nazwy, która maszyna potrafi rozwiązać na adres IP (tak mówi komunikat błędu,
który wkleiłeś :)).

wpisz do pliku /etc/hosts linijke:
127.0.0.1	localhost-unknown

linijki, które już tam są możesz zostawić

Możesz też zmienić ten hostname na jakiś bardziej ludzki w
pliku /etc/sysconfig/network

Wg tego co napisał Adam to Twoja wersje mysql powinna działać poprawnie.

Maciej Krzyżanowski
maciek w hsm.net.pl