Dziwne problemy z sieciówką (sis900)

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 20 Cze 2007, 09:38:40 CEST

Mam w swoim laptopie sieciówkę na układzie sis900:
00:04.0 Ethernet controller: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS900 PCI
Fast Ethernet (rev 90)

Mam z nią czasami dziwny problem. W jednym (jak dotąd) miejscu, regularnie
odmawia ona współpracy. Po podłączeniu kabla system twierdzi, że kabel nie
został podłączony (jakby nie było sygnału w sieci):

kernel: eth0: Media Link Off

Ale nie jest to prawdą, bo po zabootowaniu komputera do Win2K sieć jest. I -
uwaga - po ponownym przebootowaniu do PLD sieciówka rusza bez problemu!
Owszem, czasami - aczkolwiek rzadko i dość losowo - nie mam z nią problemów
od samego początku, co nie zmienia faktu, że jest to cokolwiek wkurzające.

Czy ktoś spotkał się z takim lub podobnym zjawiskiem? Po czyjej stronie jest
wina - Linuksa czy sieci lokalnej? System mam AC+ready, kernel 2.6.20.7-1,
ogólnie brak problemów.