hddtemp dla userów

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Pią, 22 Cze 2007, 19:26:10 CEST

Dnia 22-06-2007, pią o godzinie 16:43 +0200, Sylwester Gruszka
napisał(a):
> witam,
>
> chciałem udostępnić hddtemp'a użytkownikom będącym w grupie disk (czyli
> sobie), w związku z czym zmieniłem grupę pliku /usr/sbin/hddtemp na 'disk' i
> zrobiłem dowiązanie do tego pliku w /usr/bin.
> Teraz wpisujac hddtemp /dev/hda dostaję komunikat: "/dev/hda: Brak dostępu"
> ale jak brak dostępu skoro jestem w grupie disk a grupa pliku /dev/hda jest
> disk i ma uprawnienia rw- ? Jak temu zaradzić? Ma być rwx? Co oznacza x dla
> urządzeń blokowych?

Podejrzewam, że temperaturę dysku to nie odczytuje z /dev/hda tylko
gdzieś w /proc. Spróbuj czy pomoże dopisanie się do grupy proc...
Krystian T.

             "errare humanum est..."