Szyfrowany system plików

Dariusz Knociński WIML dknoto w wiml.waw.pl
Sob, 23 Cze 2007, 12:15:21 CEST

On Fri, 22 Jun 2007 19:46:27 +0200
"Michał Łukaszek" <mlukaszek w gmail.com> wrote:

> Cześć,
> Chciałbym zaszyfrować sobie partycję home i zastanawiam się, czego do tego użyć.
> Poczytałem o LUKS i eCryptfs.
> Pytanie: czy ktoś tego używa na codzień? Jak ze stabilnością na x86_64 i ext3?

Polecam materiał przygotowany przez Krzysztofa Leszczyńskiego na ostatnie Pingwinaria.
Ja zastosowałęm tę metodę na amd64/reiserfs4 i od kilku miesięcy chodzi bez problemu.
Stosuję zaszyfrowany wolumen głównie jako archiwum i z moich obserwacji wynika, że
zastosowanie ReiserFS 4 w miejsce Ext3 rekompensuje straty wydajnosci spowodowane
szyfrowaniem. Do szyfrowania używam AES_x86_64 zamiast standardowego AES.

Dariusz Knociński