[Ac] O co chodzi? (pliki /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-{sit0, vmnet8} )

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 1 Mar 2007, 09:50:45 CET

Zauważyłem, że po którymś z ostatnich update'ów system zaczął mi sam z
siebie tworzyć pliki jak powyżej. Objawia się to przy restarcie, bo nagle
chce podnosić takie interfejsy, podczas gdy ja ich nigdy nie miałem
skonfigurowanych w ten sposób. Owszem, mam vmnet8, ale generowany przez
odpowiedni skrypt. A sit0 nie miałem nigdy. Dodatkowo tworzone są dokładnie
takie same pliki w katalogu /etc/sysconfig/network-scripts - a nawet
więcej, bo dla każdego z interfejsów w systemie (z górką nawet, bo eth1 czy
eth2 to ja nigdy nie miałem).

Jaka jest przyczyna ich tworzenia? Usunięcie nic nie daje, bo po restarcie
są od nowa. Pomaga jedynie zmiana linijki ONBOOT=yen na ONBOOT=no i ich
pozostawienie. Tylko nie widzę sensu ich istnienia.