[Ac] pendrive - montowanie w KDE

Lukasz B lukasz w mikroplan.com.pl
Sob, 3 Mar 2007, 21:42:18 CET

Mateusz Korniak wrote:
> Sprawdź czy masz zainstalowane:
> poldek:/all-avail> ls -I pmount kernel  kdebase-core hal hal-device-manager
> dbus
> dbus-0.62-4
> hal-0.5.7.1-3
> hal-device-manager-0.5.7.1-3
> kdebase-core-3.5.6-6
> kernel-2.6.18.1-4
> kernel-2.6.20-0.11
> pmount-0.9.11-2

nie mialem hal-device-manager, ale nie pomoglo.
> Sprawdź czy nie masz żadnych wpisów odnośnie urządzeń wyjmowalnych
> w /etc/fstab

nie mam/ nie mialem
> i sprawdź czy w KDE control center  perihelias/ storage media/ advance masz
> zaznaczone Enable HAL, Enable CD i Enable application.

mam wszystkie

znalazlem inny trop:
odpalilem failsafe (sam xterm) i odpalilem startkde - wtedy mam log
wszystkich bledow.
Po kliknieciu na ikone gwizdka na pulpicie (lub 'otworz w nowym oknie' w
wyskakujacym okienku)
pojawia mi sie blad:

Warning: connect() failed: : No such file or directory
QGDict::hashKeyString: Invalid null key
QGDict::hashKeyString: Invalid null key
kio_media: ERROR: : couldn't create slave : Nie można utworzyć io-slave:
Program klauncher zwrócił komunikat: Nieznany protokół ''.
kio_media:

poldek mi wyplul:
>search -f *kio_media*
kde-i18n-*
kdeaddons-konqueror-3.5.6-1
kdebase-desktop-3.5.6-6
konqueror-3.5.6-6
konqueror-i18n-3.5.6-2

wszystkie mam.

dla pewnosci, odpalilem sesje na roocie (tak samo ze startkde)
i blad jest ten sam.

sprawdzilem jaka paczka to dostarcza
poldek:/all-avail> search -f *kio_media.so
konqueror-3.5.6-6

sprawdzilem czy prawidlowo zainstalowana:
rpm -V konqueror
wynik pusty, wiec dobrze.

nie mam pojecia.

co ciekawe, jak wloze plyte CD, jest taki sam efekt:
puste okienko konquerora sie otwiera (system:/media/hdc),
a w xtermie to samo:

[...]
kio (KIOConnection): ERROR: Could not write data

hmn, any hint?

--

Lukasz Bulak