software raid 1 + LVM

Andrzej Zawadzki zawadaa w gmail.com
Śro, 7 Mar 2007, 21:10:48 CET

Grzegorz Saracki wrote:
> Witam
>
> Wiec staram się uruchomić konfigurację w której jest lvm uruchomiony na
> software raid 1, katalog /boot jest poza lvm na osobnej macierzy
>
> Doszedłem do momentu w którym przy starcie dostaje cos w tym stylu
> (przepisywane na szybko, mogą być literówki itp):
A ja mam zdjęcie ;-)

> [...]
> romfs: unable to read superblock
> ReiserFS: md_d0: Warning: sh-2006: read_super_block bread failed (dev mc_d0 block2,size4096)
> Kernel Panic
>
> Oczywiście wolumin /dev/mojvg/root montuje się bezbłędnie po uruchomieniu z zewnętrznego nośnika.
>
> Proszę o pomoc w interpretacji w/w ;)
> Kilka razy pojawia się komunikat "Warning. Locking disabled. ..."
> Czy to jest powodem panica, jeżeli tak to czemu znajduje się ta opcja ----ignorelockingfailure.
> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie jak można to poprawić.
Sugestii brak (no może downgrade mdadm a w zasadzie wersji initrd)
Podobno pomaga kopia z rescuecd. Powodem tych błędów jest (chyba) brak
startu md na której
masz lvm.
Generalnie mam to samo i jutro chcę to pomęczyć - (ten serwer tak wolno
wstaje, że mnie coś strzela
jak mam to badać...)
BTW. Mam dwie identyczne maszyny: jedna wstaje, druga instalowana 2-3
tygodnie później już nie ;-)

--
Andrzej Zawadzki