[Ac] Otwarte sterowniki, ATI Radeon 8500 i XV - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 12 Mar 2007, 14:49:43 CET

Skuszony pochlebnymi opiniami o sterownikach otwartych ATI i ich potencjalne
poprawną współpracą z Radeonem 8500 (wątek na pld-devel-pl) postanowiłem
spróbować. Efekt - jest prawie OK. Działa akceleracja 3D (chociaż trochę
wolniej niż na firegl - to akurat nie jest najistotniejsze w tym kompie),
desktop się wyświetla, itp. Niby fajnie. Ale nie działa XV. Jak próbuję
wyświetlać film przez to rozszerzenie to mam tylko ładny, gładki
ciemnogranatowy prostokąt w rozmiarze klatki filmu i tyle. Niby film jest
odtwarzany, ale obrazu brak. W xine przełączyłem się na sterownik OpenGL
(nawet działa, chociaż oczywiście bardziej obciąża procesor) ale skoro XV
powinien działać to chciałbym, żeby działał.

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, co i jak trzeba pozmieniać w konfiguracji?
X11-6.9.0-19 z Ac, odpowiedni fragment z xorg.conf:

Section "Device"
    Identifier  "ATI Graphics Adapter"
    Driver      "radeon"
    BusID       "PCI:1:5:0"             # vendor=1002, device=514c
    Option      "AGPMode"               "4"
    Option      "EnablePageFlip"        "yes"
    Screen      0
    Option      "RenderAccel"           "yes"
EndSection

$ uname -a
Linux geralt 2.6.18.6_desktop-1smp #1 SMP PREEMPT Thu Jan 11 13:57:43 CET
2007 i686 AMD_Athlon(TM)_MP_2000+ unknown PLD Linux
$ lspci | grep ATI
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon R200 QL
[Radeon 8500 LE]