PLD jako router

Grzesiek Pycia gzohop w gmail.com
Pią, 16 Mar 2007, 23:50:13 CET

16-03-07, Paweł Kośka <pawel w artfan.net> napisał(a):

> Jeśli chodzi o http://pl.docs.pld-linux.org/siec_nat.html to ja z tego nic
> nie
> rozumiem (nie jestem obeznany w iptables). By pojąć co tam zostało
> napisane
> musiałem jeszcze trochę spędzić czasu z googlami. ;-)

No też jakoś tak niespójnie mi sie to wydało za pierwszym razem ( ale moze
tak ma być nie znam sie zeby oceniać :)), ale przyznam że korzystając z tego
opisu uruchomilem maskarade w 30 sekund na PLD, a na mandarynie kiedyś dawno
temu za cholere nie mogłem tego zrobić :) (inna sprawa że tam nic nie
działało tak jak powinno)

powinno wystarczyć:

echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.244.0/24 -j MASQUERADE

Jeśłi niema żadnych innych regułek na iptables i polityki sa na ACCEPT to
powinno chodzić.

zamiast adresu i maski wpisać adres i maske sieci wifi pomiędzy lapkami

Pozdrawiam