gigabit ethernet jumbo frame

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Sob, 17 Mar 2007, 10:19:52 CET

Witam
Ostatnio sobie kupiłem sieciówkę 3c996 i switcha, jedno i drugie na
gigabicie. W dokumentacji do obu jest napisane, że mają wszparcie do
jumbo frames. W mojej sieci tylko serwer ma 1000Mbps. Końcówki są na
100Mb siłą rzeczy bez wsparcia do jumbo frame. Zacząłem się tak
zastanawiać co się stanie jak server wyśle taki pakiet wielkości 9000B
do końcówki 100MB. Jak rozumiem karta 100MB nie jest w stanie tego
wsiorbać. Czy switch to pokroi na mniejsze i prześle dalej czy pakiet
wyląduje w czarnej dziurze?

--