PLD jako router

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Sob, 17 Mar 2007, 18:04:18 CET

Dnia 17-03-2007, sob o godzinie 11:01 +0100, Grzesiek Pycia napisał(a):

> 17-03-07, Marcin Sapeta <marcin w palesnica.com> napisał(a):
>
>         Tak, dwa laptopy, na jednym PLD a na drugim XP i nic więcej :)
>         Żadnych
>         routerów sprzętowych, swith-ów, etc
>         W innym miejscu, gdzie nie podaję maca, IP i DNS statyczne to
>         działa,
>         udostępniam net i śmiga, a tu mam IP i DNS-y z DHCP i musiałem
>         podawać
>         MAC-a...
>

> A zobacz ping na cokolwiek w necie z jakim wraca TTL? Może jest zbite
> do 1, bo sam fakt DHCP i filtrowania MAC nie powinien przeszkadzać w
> [...]

warto dodać:
# Zwiekszamy o 10 pole TTL pakietow przechodzacych przez nasz NAT
iptables -t mangle -A PREROUTING -s 192.168.0.0/24 -j TTL --ttl-inc 10

wtedy nie zaskocza nas ewentualne przyciecia ttl do 1

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl