PLD Rescue i reiserfs

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 22 Mar 2007, 12:55:56 CET

Marteen wrote:

> W jaki sposob spod nowego pld rescue 2.01 moge sformatowac partycje na
> reiserfs?? Komenda mkfs.reiserfs nie dziala.

mkreiserfs też nie ma? mkfs.reiserfs to zwykle link do mkreiserfs.

> Co jeszcze chodzi dobrze z
> systemow plikow poza reiserfeisem (zwlaszcza pod soft raidem (mirror))?
> Czego wy uzywacie??

Najbardziej przetestowane są najprawdopodobniej "tradycyjne" ext2/ext3.
Ja siłą przyzwyczajenia używam reiserfs, ale nie zawsze jest on
najlepszym rozwiązaniem. Długo się w nim kasuje rozbudowane drzewka
katalogów/plików. Wydaje mi się że robienie du -sh na rozbudowanym
drzewku też zajmuje trochę więcej czasu i zasobów niż dla ext3.
Na archiwalnych stronach Namesys można natomiast poczytać w jakich
sytuacjach reiserfs jest szybszy :)

Dla 2.6.20 najprawdopodobniej istnieje, jeszcze nie zidentyfikowany,
choć podejrzany jest właśnie reiserfs, błąd dla architektur SMP
powodujący zwiechę systemu pod dużym obciążeniem. Widziałem opis
problemu na lkml oraz podobne wyglądające zgłoszenie użytkownika PLD.

Marek