Nazwy plików a uparty na utf-8 Gnome

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pią, 23 Mar 2007, 20:15:12 CET

Artur Flinta wrote:
> Na mój gust powinno to wylądować w .profile albo /etc/profile czy
> jakoś tak. i18n jest tylko plikiem ze zmiennymi, jak nic tej zmiennej
> z rc-scripts nie odczyta to nic jej nie ustawi.
OK, dzięki za informację.
> A czemu chcesz siedzieć przy ISO-8859-2? Jakieś szczególne upodobania
> do trybów tekstowych?
Nie ma to jak tty1 ;) A tak poważnie, w przypadku problemów z X-Window
też chciałbym widzieć polskie znaki w nazwach plików.
> Bo zarówno KDE jak i GNOME wewnętrznie pracują w UTF-8 od dobrych
> kilku lat.
Jeśli masz namiary na jakieś How-To odnośnie bezproblemowego
skonfigurowania KDE, Gnome i konsoli (również przez SSH) w UTF-8 to
chętnie skorzystam.
> Artur
Delimiter ?
--