Konsola w UTF i SSH/NFS

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Śro, 28 Mar 2007, 13:29:38 CEST

Cześć,
mam pytanie do osób używających konsoli w UTF (pl_PL.UTF-8). Od kąd włączyłem
sobie to ustawienie mam dwa problemy:

1. nie jestem w stanie zamontować zasobów NFS:

[marcin w ox ~]$ mount /mnt/nas/backup/
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on
10.1.2.1:/home/raid/backup,
       missing codepage or other error
       In some cases useful info is found in syslog - try
       dmesg | tail  or so

2. Pytanie bardziej ogólne - jak sobie radzicie z połączeniami SSH do zdalnych
serwerów które nie mają UTFowej konsoli? Jak się łączę w tej chwili to mi
wysyła znaki UTFowe co powoduje różne niespodzianki po drugiej stronie. Można
jakoś zrobić konwersję dla połączenia SSH?

Pozdrawiam i dzięki,
marcin.

ps. tego NFSa szukałem w necie dość długo ale nic sensownego nie znalazłem.

--
Marcin Kurzyna, CrystalPoint Software
     -- www.crystalpoint.pl --