Certyfikaty ssl dla postfixa

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Czw, 29 Mar 2007, 10:56:17 CEST

Witam.
Mam drobny kłopot. Jest nim tak naprawdę skleroza :). Wiem że to
niegroźna choroba ale za to uciążliwa. Dokładniej kłopot jest taki, że
chronicznie zapominam uaktualnić certyfikaty ssl dla postfixa.
Pomyślałem więc sobie, że cron może być moim wybawieniem. To z czym nie
potrafię sobie poradzić to zautomatyzowanie generowania certyfikatu. W
dokumentacji jest taki oto przepis kucharski:

# openssl genrsa -out key.pem 1024
# openssl req -new -x509 -key key.pem -out cert.pem
# cat cert.pem >> key.pem; mv -f key.pem cert.pem
# cp cert.pem /var/lib/openssl/certs/nasza.domena.pl.pem

Niestety, wymaga on inteakcji z użytkownikiem. Próbowałem skonstruować
konfig do openssl z odpowiedziami na zadawane pytania ale mi nie idzie.
Dlatego mam prośbę. Jeśli ktoś potrafi to proszę o podesłanie gotowca z
fikcyjnymi danymi który przekona openssl do niezadawania pytań.

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

--