emergency shutdown

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Czw, 29 Mar 2007, 22:09:02 CEST

Witam

Napisałem sobie kiedyś programik do zarządzania chłodzeniem kompa. Jedną
z funkcji jest shutdown jeśli któraś z temperatur przekroczy zadany
poziom. Ostatnio uświadomiłem sobie, że jest jeden kłopot. System
kładziony jest przez wywołanie /sbin/poweroff. Generalnie ma sens.
Jednakże w niektórych sytuacjach (podmontowany ręcznie nfs którego nie
ma w fstabie) system może się nie złożyć a w konsekwencji ulec
fizycznemu uszkodzeniu. Dlatego też postanowiłem przerobić swój program
tak aby nie kończył działania po wywołaniu /sbin/poweroff tylko odczekał
zadaną ilość czasu i jeśli system się nie złoży to wywołać funkcję
odłączenia zasilania w kernelu. To czego nie wiem to:
1. Jak napisać program w taki sposób aby nie dał się ubić skryptom
podczas składania systemu.
2. Binarka leży w /usr. Czy da się tak napisać program aby pomimo tego,
że dalej działa dało się odmountować /usr?

Za wszelkie porady z góry dziękuje.

--