padł dysk :(

Paweł Sokół px w inteks.com.pl
Śro, 23 Maj 2007, 20:00:15 CEST

Witam;
PLD ACReady - ostatni upgrade 3 miesiące temu.
W trakcie pracy jedna z partycji została przełączona na "read-only". Po
reboocie system nie wstał - na tej partycji były /home, /var i /usr.
Odpalone rescue (wydanie 06-2006) nie dało rady podmontować partycji.
fsck wybrzydza: "filesystem revision too high or superblock damaged...'
i proponuje wybrać -b 8139. Na ten parametr odpowiada identycznie.
Znlazłem Ext2 Superblock Locator (http://www.schumann.cx/e2sl/), który
wykazywał kilkadziesiąt superbloków, ale żaden adres nie został
zaakceptowany przez fsck.
Dysk jest fizycznie sprawny (dd if=/dev/hdb2 of=/dev/null ... bo nie mam
gdzie przepisać 40GB :( ... przechodzi bez błędu). Jakie jeszcze
narzędzia mogą mi pomóc w nieszczęściu ?? Gdzie i czym szukać
superbloków?

Pozdr.
Paweł