[sudo] Co robię nie tak?

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pią, 25 Maj 2007, 18:39:02 CEST

Dnia piątek, 25 maja 2007, Adam Ryba napisał:

> AFAIK pole "host" w sudoers jest tylko po to, żeby jednym plikiem
> sudoers móc sobie skonfigurować sudo na różnych maszynach. Sudo nie
> odróżnia, czy zalogowałeś się z lokalnie z konsoli czy zdalnie przez
> ssh (bo rozumiem, że o to ci chodziło).
1. Tak o to. Tam ma tylko nasze sudo czy ogólnie? Bo tu kurka wodna piszą co
innego:
http://www.gentoo.org/doc/pl/sudo-guide.xml

Cytat:
Konkretny przykład pokaże to lepiej: pozwólmy użytkownikowi antoni wykonać
komendę emerge tylko jeśli jest zalogowany lokalnie (nie poprzez SSH):
antoni localhost = /usr/bin/emerge

Czyli rozumiem, że tu bzdury piszą?

2. To czy istnieje możliwość zabezpiecznenia tego w jakiś inny sposób? Tzn.
czy da się zablokować możliwość korzystania z sudo logując się przez ssh?
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic