samba bez netu dziala koszmarnie wolno

Arkadiusz Chomicki duch w wla.pl
Sob, 26 Maj 2007, 10:18:53 CEST

Friday 25 of May 2007 19:25:57 Łukasz Maśko napisał(a):

> To wygląda jak timeouty do DNS-a. Problem nie po stronie serwera tylko
> klienta. Postaw sobie jakiś lokalny caching DNS (ja używam pdns, świetnie
> się sprawdza np. z laptopem, polecam), skonfiguruj klienta, żeby z niego
> korzystał zamiast pchać się do internetu i problem powinien zniknąć.

dla potomnosci.

okazalo sie ze faktycznie problem byl z DNS
netstat -np | grep -e smb -e nmb pokazalo mi polaczenia i okazalo sie ze jest
jedno polaczenie z zewnetrznym serwerem nazw.

Sadzilem, ze jak z resolv wywale zewnetrzne serwery DNS to nie bedzie juz
odpytywal, ale samba chyba zapamietuje przy starcie serwer DNS i uzywa poki
proces lezy w pamieci operacyjnej.

Wnioski:
Nalezy wiec usunac z resolv zewnetrzne dnsy i zrestartowac sambe, aby nie
odpytywala zewnetrznego serwera nazw.

pozdrawiam
--
Arkadiusz Chomicki