dhcpcd i DUID - czy da się toto wyłączyć bez rekompilacji?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 25 Lis 2007, 23:47:39 CET

Posiadam router z WiFi DLinka (model nieistotny). Router ten, jak na
urządzenie tego typu, posiada serwer DHCP do przydzielania adresów
podłączonym do niego komputerom. Działa w sumie dobrze - z jednym
wyjątkiem. Od kiedy pojawił się w PLD dhcpcd 3.0.x, mam z nim same kłopoty.

Okazało się, że komputer dostaje wprawdzie adres, ale nie ten przydzielony
na stałe w routerze do jego adresu MAC, tylko pierwszy z puli dostępnych,
zgodnie z konfiguracją. Winien jest mianowicie klient dhcpcd. W najnowszych
wersjach wysyła on bowiem do routera zamiast (albo obok) adresu MAC również
coś co się nazywa DUID. I ten router zamiast to olać, traktuje jego
początek jako adres MAC. Postępowanie takie nie jest zgodne z odpowiednim
RFC i wina leży wyraźnie po stronie routera, ale nie jestem tego w żaden
sposób zmienić. Mógłbym natomiast sobie z tym poradzić, gdyby dhcpcd
odpuścił sobie DUID.

Czy można programowo, za pomocą jakiegoś przełącznika do dhcpcd, wyłączyć
wysyłanie przez niego DUID-a? Czy wymaga to jednak zmian w konie i
przekompilowania klienta?

Próbowałem dhclienta (ten głupek nie umie czepić się tylko jednego
interfejsu, pomimo, że niby ma odpowiedni parametr, i na siłę próbuje
konfigurować zawsze dwa, co ma fatalne skutki w przypadku posiadania dwóch
kart sieciowych), pump-a (też nie działa najlepiej w przypadku mojej karty
WiFi). Dhcpcd działa najlepiej - nie licząc tego co powyżej.