Tunel VPN na TH

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Pon, 26 Lis 2007, 10:13:31 CET

Sławomir Brandt pisze:
> Ma ktoś może konfigurację OpenVPNa dla kilku klientów, na jednym porcie?
> Bo nie mogę sobie z tym poradzić, a z tego co się orientuję od wersji
> 2.0 takie czary można robić.

Można, bardzo prosto.

http://openvpn.net/howto.html#examples

Te configi są działające w 100%

Dodatkowo bardzo wygodnym mechanizmem jest rozpoznawanie klientów po
Common Name certyfikatu i wykonywanie odpowiednich poleceń z katalogu
ccd serwera.
W połączeniu z komendą push daje to możliwość scentralizowanego
zarządzania - klient ma standardowy config, a wszystkie opcje
specyficzne ustalane są po stronie serwera i push-owane do klienta.

Pawel