Problemy z baza MySQL po przenosinach

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 2 Paź 2007, 11:09:57 CEST

On Tuesday 02 October 2007 00:50:26 Paweł Kośka wrote:

> W załączniku wynik z explain wyżej wspomnianego zapytania, na zlej i dobrej
> bazie. Ktoś może podpowiedzieć jak naprawić tą bazę?

bez desc dla tabel nie ma szans nikt nic powiedzieć. ogólnie mysql zaczął w
innej kolejności odpytywać tabele (nie wiedzieć czemu) przez co nie używa
indeksów poprawnie. czemu działa stara baza ok? nie wiem - może jakiś
compatibility mode się włącza.

w każdym razie na pewno prosto możesz naprawic zmieniając kwerendę na joiny
(zresztą to jest podstawowy kandydat do joinów in the first place). druga
możliwość to wymuszenie w kwerendzie użycia indeksów - pytanie czy możesz
zmieniać zapytanie (i czy to tylko ta jedna czy 20 innych w całej aplikacji
też).

w każdym razie to trochę NTG (trochę bardzo) - jak chcesz to napisz do mnie na
priv.

m.