[AC] istniejaca quota w systemie 64bit + instalacja chroot 32bit

pszemaz WP pszemaz w wp.pl
Sob, 6 Paź 2007, 14:24:30 CEST

Witam!

Mam AC z dzialajaca (jakby sie wydawalo) quota na partycji /home.
Mam potrzebe uruchomienia pewnej uslugi, ktora nie do konca poprawnie mi
dziala w srodowisku 64bit wiec postanowilem doinstalowac sobie 32bit
chroot. Troche poczytalem o tym jakie sa metody, a ze nie chcialem
restartowac calego systemu (rescuecd czy podpinanie sie pod inny linux)
to wyczytalem zeby sobie pobraz z ftp gotowy chroot-i686.tar.bz2, tak
tez zrobilem.
Poniewaz najwieksza partycja u mnie w systemie to /home to zalozylem
(jako root) folder /home/chroot i tam wytarowalem zawartosc wczensiej
pobranego chroota. Ogolnie jest ok. Mozna sie chrootowac i nawet dziala
jak trzeba w tym chroocie usluga na ktorej mi zalezalo.

A teraz schody, ktorych nie rozmumiem, a maja zwiazek z quota. Otoz
system glowny, ten 64bit z quota, caly folder
/home/chroot/home/users/chr_user (zalozylem sobie oczywiscie usera o
nazwie chr_user w nowym srodowisku 32bit) podpina pod mojego, ze tak
powiem codziennego zwyklego usera, na ktorym sobie pracuje w srodowisku
64bit. Nie wiem dlaczego? Natomiast jak sie chrootne na srodowisko 32bit
to juz cala zawartosc usera chr_user nalezy do chr_user.users (czyli
ok). Teraz za to quota dla codziennego mojego usera w 64bit przekroczyla
juz limit, no a to mi robi problemy. Mozna sobie oczywiscie zwiekszyc
limit quoty, ale co najciekawsze jak go zwieksze:

# edquota -u moj_user64bit

a potem wydam polecenie:

# /sbin/quotacheck -avugm

to quota znow wraca do tej sprzed zwiekszenia(!) Nie mam pomyslu dlaczego.

Moje pliki quot w /home/ to quota.group i quota.user (maja po 40KB
wielkosci). Ale czesto czytam na stronach, zeby uzywac plikow
aquota.group i aquota.user. Tak wiec, ktore w PLD sa prawidlowe?
Przyznam, ze zalozylem te 2 dodatkowe pliki aquota.group i aquota.user
znow odpalilem:

# /sbin/quotacheck -avugm

i teraz waza one po 8KB, czyli cos tam tez sie zapisalo. Pewnie, zeby to
w pelni zadzialalo to musze resnac cala maszyne..

Teraz jeszcze jedna sprawa, ktora mnie zdziwila.. chodzi o jednego z
userow u mnie na serwerze, ma on konto o parametrach:

Użytkownik        used     soft     hard  grace    used  soft  hard  grace
rc-user2   --   270240  4096000  4096000           6674     0     0

Czyli 4GB konto. Tutaj wykazane jest ze uzywa ~270MB, a w rzeczywistosci:

[root w HOST /home]# du -sch /home/users/rc-user2/
3,5G    /home/users/rc-user2/
3,5G    razem

No roznica powalajaca!
Co jest nie tak, nie moge znalesc rozwiazania..

Pozdrawiam!
pszemaz