Without gnome

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Śro, 10 Paź 2007, 18:50:43 CEST

On Wed, Oct 10, 2007 at 01:00:10AM +0200, Piotr Grymkowski wrote:
> Witam
> Patrze teraz co mogę z systemu wyrzucić (jakieś niepotrzebne śmieci).
> Używam xfce a tutaj duża część pakietów w systemie których używam np.
> compiz i kilka innych wymaga do działania bibliotek gnomowych. Dla mnie
> to jest trochę bezsens (a może jednak nie jest to bezsens). Spojrzałem
> do cvs. W specu do compiza i np. librsvg można sobie wyłączyć zależności
> gnomowe. Zatem pytanie jest takie czy dałoby się to jakoś ładnie zrobić
> żeby nie być zmuszonym ciągnąć połowy gnoma na dysk bez kompilowania
> [...]

Nie ma to niestety sensu, gdyż byłoby to w zasadzie nie do utrzymania na
dłuższą metę. Jeżeli mielibyśmy bibliotekę libfoo z dajmy na to tylko
jednym bcondem (with bar), należałoby pakiety od niej zależne
przebudować dwukrotnie (raz --with bar, drugi --without bar). Z każdym
kolejnym bcondem sprawa robiłąby się coraz ciekawsza.

Jest to do rozwiązania w przypadku pojedynczych pakietów (np. vim.spec,
z którego produkujemy kilka binarek vima), ale jeśli w grę wchodzi
biblioteka, zaczyna się koszmar.

To o czym wspomniałeś, to niestety (a może stety), cecha dystrybucji
opartych o pakiety binrne - chodzi tu o trudny kompromis
pomiędzy funkcjonalnością, a elastycznością (de facto ilością
zależności). Idealnie by było, gdyby każdy jeden pakiet miał modułową
architekturę umożliwiającą wrzucenie bcondów jako dodaktowych wtyczek.
Tak jednak nie jest, i musimy żyć z tym czym mamy.

A jeśli chodzi o Twój problem - można się pokusić o przygotowanie
pakietów (nie bibliotek) w kilku wersjach (wspomniany vim.spec), ale w
pzypadku bibliotek zapomnijmy o tym.

adamg

   PLD Linux developer    | Everybody needs some solid rock, I know I do.