[th] Problem z siecia (skrypty startowe)

Daniel Mroz beorn w alpha.pl
Czw, 25 Paź 2007, 12:45:54 CEST

On Thursday 25 October 2007 11:07:48 crazy w noshit.pl wrote:
> Zbudowałem sobie starszą wersję (auto-th-iproute2-2_6_22-2) i wszystko
> wróciło do normy..
Przydałby się jeszcze jeden bug report tego typu aby upewnić się, że jest
jakiś dysonans między tymi wersjami iproute i kernela.

> btw: Jak doszedłeś do tego ?
> Próbowałem jakoś debugować skrypt, ale do niczego sensownego nie
> doszedłem..
sh -xv `which ifup` eth0

Wyłowiłem, że 'ip link set multicast' powoduje komunikat błędu i odpaliłem ją
z palca aby sprawdzić czy środowisko nie ładuje się z buciorami. Było to
samo. Po zakomentowaniu fragmentu kodu 'ifup' ustawiającego multicast skrypt
przechodził dalej, lecz wysypywał się na jednym z poźniejszych wywołań 'ip'.
To jednak wystarczyło żeby wziąć pod lupę kernel. Po aktualizacji do 2.6.22
problemy ustąpiły.... no, prawie. Muszę jeszcze zmęczyć udev żeby mi
interfejsy sieciowe podnosił z tymi samymi identami eth*, bo narazie jest
loteria (mam cztery interfejsy, więc jest spore pole do popisu w losowaniu).

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn