archiwizacja streamer

croolyc croolists w gmail.com
Wto, 30 Paź 2007, 08:09:16 CET

zastanawiam sie nad wprowadzeniem w zycie archiwizacji na tasiemki
do tej pory nie mialem z tym do czynienia
i sie zastanawiam jak najlepie (czyt. najprosciej)
to wdrozyc

mam streamer seagate pyton na tasiemki dds-4
nie zalezy mi na archiwizacji przyrostowej, roznicowej itp. itd.
po prostu danego dnia ma na mi skopiowac wybrane katalogi/pliki na tasme
za kazdym razem od nowa

znalazlem taki program - amanda, ale z drugiej strony moze  nie ma co sie
spuszczac i zrobic to tar'em + cron
tar -c -v -f /dev/st0 /katalog1 /katalog2

chcialbym sie poradzic czy na cos mam zwrocic uwage, moze jakies dodatkowe
przełączniki do tar'a, czy taki tar do st0 zamiast nst0 nie skraca
zywotnosci?
troche tych niejasnośći mam
jakby ktoś kto na codzien ma z tym stycznosc dal znac to bylbym bardzo
wdzieczny