archiwizacja streamer

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Śro, 31 Paź 2007, 10:11:20 CET

> mam zamiar wprowadzic zasade
> jedna tasiemka - jeden dzien
> czyli mam pięć tasiemek (weekend off)
> danych będzie kilka giga (max 4)
> więc chyba w /dev/nst0 nie ma co sie ładować

Tasiemki DDS4 sa 20/40 GB. Wiec chyba jednak warto uzyc /dev/nst0 :)
Jezeli danych masz max 4 GB to na jednej tasiemce zrobisz wszystkie piec
dni, a jezeli to co backupujesz sie dobrze kompresuje to nawet wiecej.

> jeszcze mam pytanko co do samego tar'a i przełączników
> czy zastosować jakieś dodatkowe (optymalizująco - usprawniające)
> czy -c -v styka
> masz pewnie jakis pogląd na ten temat

Warto dodac label z data, zeby moc w razie potrzeby szybko zobaczyc co i
z kiedy jest na tasiemce. Koniecznie tez trzeba wlaczyc ignorowanie
bledow odczytu, w przeciwnym razie backup zostanie przerwany np na
logach czy socketach. Trzeba tez z backupu wylaczyc niektore rzeczy
czyli najlepiej zrobic plik z lista wyjatkow i go podrzucic tarowi. Do
wywalki jest /proc, /sys i tym podobne.

tar cf /dev/nst0 --label="nazwa_backupu data" --ignore-failed-read
--exclude-from="plik_z_wyjatkami" /sciezka/do/zbackupowania

M.