[TH] Pi... rzymskie daty

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pon, 10 Wrz 2007, 18:26:42 CEST

Adam Gołębiowski pisze:

> To akurat kwestia tych konkretnych aplikacji, nie glibc. Upierdliwe, ale
> trzeba będzie łatać / zgłaszać bugreporty.
To ja myślę, że po kiego grzyba w mc poszerzać rubrykę na datę :
 - tylko ze względu na jedno czy dwa locale, w których udziwniono na
mniej czytelną formę cyfr rzymskich (W którym formacie szybciej
rozpoznajemy liczby ? Czyż nie szybciej porównać daty plików, gdy
miesiąc jest po arabsku, jeśli nawet nie użyto trzyliterowych skrótów
{Sty|Lut|Mar|Kwi|Maj|Cze|Lip|Sie|Wrz|Paź|Lis|Gru} ?)
 - w standardowej konsoli każdy znak jest na wagę czytelności
 - najpowszechniejszym sposobem zapisu daty w Polsce np. dzisiejszej
jest 10.09.2007 ?
Rozejrzyjcie się ludzie, na której z ważniejszych polskich stron
internetowych są daty rzymskie ? Pisałem do autora poprawki (Piotr
Engelking), ale jeszcze nie dostałem odpowiedzi, pewnie wszystkie maile
z "locale pl_PL" ma teraz w ... kilfile... Oczywiście za odwrócenie
formatu daty na dzień/miesiąc/rok chwała, ale nie musi z tego powodu być
zamieszanie w wielu aplikacjach...
Poza tym myślę, że glibc to nie święta krowa, też można by było ulepszyć
to LC_DATE, aby można było, poza tym, co już jest, sobie samemu
wybierać, jak ma wyświetlać datę jak np. w Open Office. Podajemy
przykładowo :
$ export LC_DATE="synth:D.MM.YYYY" i mamy, to co chcemy, a nie to, co
nam narzucono jak w Windows, tylko dlatego, że posługujemy się językiem
polskim... Chętnie sam bym zrealizował ten pomysł, ale nie mam w tym
doświadczenia, dlatego tylko podsuwam go czytającym ta listę, bo mam
świadomość, że czytuje ją spora liczba osób mająca wpływ na wymiar
polskiego Linuksa.
Oczywiście wszelkie argumenty za używaniem notacji rzymskiej dla
skróconego zapisu miesiąca mile widziane.

--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski