pytanie z innej beczki - VOiP

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Wto, 18 Wrz 2007, 14:27:02 CEST

marteen pisze:
> Witam
>
> Mam pytanie troche nie na temat.
> Ostatnio prowadzona jest promocja bramek VOiP Linksys i operatora tlenofon.
> Czy ktos z Was ma jakies doswiadczenia z Tlenofonem?? Pytam bo sie zastanawiam nad kupnem takich bramek.
> Jak mozecie to doradzcie cos... wiem ze ta lista sluzy czemus innemu.

Ja mam bramkę Linksys SPA 3102 i korzystam z www.internetcalls.com -
warunki jak dla mnie super - za 10 Euro dostaję 120 FreeDays, podczaas
których rozmowy na stacjonarne w całej Europie są za free (max 300 minut
tygodniowo, potem 1 cent/minutę), pozostałe ceny też niezłe.

Co do jakości - na 1 Mbit DSLu i 2 kompach podłączonych jakość jak
normalnego telefonu. Na sieci osiedlowej, gdzie wyjście na świat to 4
Mbit, sieć ok. 20 userów, zrobione HTB i na HTB gwarantowane 128 kbit/s
w obie strony na bramkę - jest OK, chociaż w popularnych godzinach
zdarzają się problemy z opóźnieniami i zakłócenia, gdy obie strony mówią
jednocześnie).

Jeśli chodzi o samą bramkę - dla mnie minusem jest to, że gdy rozmawiasz
przez VOIP, to ktoś dzwoniący na numer miejski otrzymuje sygnał wolny -
na początku mój szef podejrzewał, że nie ma mnie w robocie ;-)

Jeśli ktoś ma jakieś pytania - postaram się odpowiedzieć.

Paweł