[Ac] Błędy przy transmisji scp?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 26 Wrz 2007, 10:31:46 CEST

Dnia środa, 26 września 2007, Marek Guevara Braun napisał:

> uname -r ?
>
> Jakiś czas temu był bug w kernelu, który ujawniał się w jakimś kliencie
>  torrenta - pliki ściągałeś, tylko uszkodzone - wyszło to bo jakaś
> dystrybucja używała właśnie tego narzędzia do ściągania nowych wersji
> (lub coś w tym stylu) i było dużo zgłoszeń. Może to coś podobnego?

klient:
$ uname -r
2.6.18.6_desktop-1smp

serwer:
$ uname -r
2.6.16.51-1

> Tak dla testu - a jak puszczasz te same pliki via:
>
> tar cfv - pliki | ssh -l konto maszyna "cd docelowy/dir && tar xvf -"
> to też są uszkodzone.

Sprawdziłem 2 razy - sama transmisja przeszła bez błędów, ale przekopiowało
się niepoprawnie. Potem _wyłączyłem_ DMA dla dysku - i przesłało się
poprawnie. Czyli chyba jednak coś jest do kitu z dyskiem, albo coś się
gryzie w sprzęcie. Wyłączyłem DMA na stałe.

> Czy memtest86 na maszynach mówi że pamięć jest OK?

Tak, tu jest OK. Zawsze sprawdzam, aczkolwiek to o niczym nie świadczy -
miałem kiedyś pamięć, która przechodziła bez problemu memtest-a, a kernel
po jakimś czasie pracy się elegancko wywracał. Wyjęcie tej kości
ustabilizowało system w 100%. W przypadku bieżącym system jest stabilny,
obecny uptime to 49 dni, bez żadnych zgrzytów.

> Czy dwukrotnie przesłane, uszkodzone, pliki mają te same sumy kontrolne,
> czy za każdym razem inne?

Za każdym razem inne.