problem z usb

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Sob, 29 Wrz 2007, 08:15:49 CEST

Dnia 28-09-2007, Pt o godzinie 00:51 +0200, Sylwester Gruszka pisze:
> mam programator (zgodny z stk500 v2) na USB, chcę go obsłużyć za
> pomocą
> avrdude ale mam problem:
>
> # lsusb
> Bus 001 Device 013: ID 16c0:05e1
>
> szukając w /dev znalazłem go (tzn myślę, że to on) jako
> plik /dev/bus/usb/001/013.
Tak mi się przypomniało (właśnie walczyłem z modemem na usb) - po
podłączeniu programatora sprawdź co ci mówi dmesg.

U mnie to jest:
usb 4-1: new full speed USB device using uhci_hcd and address 31
Device driver usbdev4.31_ep00 lacks bus and class support for being
resumed.
usb 4-1: configuration #1 chosen from 1 choice
ftdi_sio 4-1:1.0: FTDI USB Serial Device converter detected
drivers/usb/serial/ftdi_sio.c: Detected FT232BM
usb 4-1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0
Device driver ttyUSB0 lacks bus and class support for being resumed.
Device driver usbdev4.31_ep81 lacks bus and class support for being
resumed.
Device driver usbdev4.31_ep02 lacks bus and class support for being
resumed.

Co prawda ten wpis i tak oszukuje, bo pisze "now attached to ttyUSB0" a
takiego urządzenia nie ma, bo udev w
regułce /etc/udev/rules.d/50-udev-default.rules zmienia urządzenie
na /dev/tts/USB0
KERNEL=="ttyUSB[0-9]*", NAME="tts/USB%n", GROUP="ttyS", MODE="0660"
Krystian T.

             "errare humanum est..."