padl mi soft raid po dzisiejszej aktualizacji - pilne

Pawel Zuzelski z w grabina.waw.pl
Wto, 1 Kwi 2008, 14:02:33 CEST

Tuesday 01 of April 2008 12:17:59 marteen napisał(a):
> Witam
>
> dzisiaj aktualizowalem serwer gdzie mam zrobiony mirror na soft raidzie.
> jak startuje kompa to mam komunikat:
>
> usage: switch_root NEW_ROOT
> kernel panic - not syncing
>
> jak odpale rescue i podmontuje macierz to wszystko hula
>
> pomozcie jak mozecie bo chcialbym wyjsc normalnie do domu zpracy

Heh, dziwny zbieg okoliczności - pół dnia dzisiaj walczyłem z podobnym
problemem. Co prawda na debianie, ale a nóż będzie to ten sam problem:

Po ostatnim upgrade sprzętu (nowe dyski) trzeba było poprawić wpisy w
mdadm.conf wewnątrz initrd. Sprawdź ten plik. Najlepiej jak zabootujesz z
rescuecd, skopiuj mdadm.conf z wewnątrz initrd do /etc/mdadm.conf i wtedy
spróbuj zrobić:
mdadm --stop /dev/md*
mdadm --assemble --scan
potem cat /proc/mdstat, żeby sprawdzić, czy md* się poskładały prawidłowo.
Jeżeli któryś się nie złożył, to znaczy, że tu jest problem.

--
Pozdrawiam i życzę wczesnego powrotu do domu (-:
Paweł Zuzelski