[Ti] dhcpcd a dhclient

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 3 Kwi 2008, 11:46:24 CEST

Dnia czwartek, 3 kwietnia 2008, Pawel Zuzelski napisał:
> Witam,
>
> mam taki problem,
>
> na serwerze dhcp (router cisco) mam przypisany na stałe adres ip do
> mojego MAC (192.168.0.191).
>
> kiedy uruchamiam dhclient prawidłowo dostaję ten adres IP, a na routerze
> "show ip dhcp binding" pokazuje:
> 192.168.0.191       000b.dbde.5a65          Infinite
> Manual
>
> Kiedy jednak uruchomię dhcpcd, dostaję IP z "losowej" puli, a "show ip
> dhcp binding" pokazuje:
>
> 192.168.0.139       ff65.7468.3100.0100.    Apr 03 2008 11:46 AM
> [...]

Owszem, spotkałem się. Problem jest taki, że dhcpcd wysyła oprócz MAC-a
klienta również coś takiego jak DUID, który jest generowany... jakoś
(zgodnie z jakimś RFC). Ja mam router DLinka, który zachowuje się podobnie
jak twój router cisco - nie bierze pod uwagę MAC-a a właśnie DUID.

Rozwiązaniem problemu byłoby przekazanie do dhcpcd parametru -I "". I jeśli
odpalisz dhcpcd z linii poleceń z tym parametrem to zobaczysz, że wtedy
będziesz miał wszystko tak zrobione jak należy.

Jest jeden problem - nie znalazłem ŻADNEJ działającej metody na przekazanie
tego parametru przez skrypty startowe. Rzecz w tych dwóch cudzysłowach -
jeśli nawet wpiszę coś w rodzaju DHCP_OPTIONS='-I ""' do ifcfg-eth0, to te
cudzysłowy są pomijane w trakcie przetwarzania przez kolejne skrypty
startowe i w rezultacie dhcpcd jest wywoływany jako dhcpcd -I eth0 (brakuje
jednego parametru), co skutkuje w błędzie wywołania.

Próbowałem się dowiadywać, czy nie ma innego sposobu i nie uzyskałem żadnej
odpowiedzi.