[Ti] dhcpcd a dhclient

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 3 Kwi 2008, 22:00:14 CEST

Dnia czwartek, 3 kwietnia 2008, Bartłomiej Zimoń napisał:
[...]
> Nie mozna dac odwrotnie : "-l ''" ?

Przeprowadziłem małe śledztwo. Do odpalenia dhcpcd w sryptach użyty jest
initlog. Okazało się, że (nie wiem dlaczego) ważna jest dla niego kolejność
parametrów przekazywanych do dhcpcd z DHCP_OPTIONS. Gdy miałem tak:

DHCP_OPTIONS="-I '' -t 15 -R"

to miałem wywrotkę tego typu:

$ sudo ifup wlan0
Ustalanie informacji IP dla wlan0 (dhcpcd).........................[
PROBLEMY ]
Error, 15: ioctl SIOCGIFHWADDR: No such device

Spróbowałem zmienić kolejność parametrów:

DHCP_OPTIONS="-t 15 -I '' -R"

Zadziałało - znaczy się wstało bez błędu. Ale nie do końca, bo nie działa
opcja -R. Efekt jest dokładnie taki, jakby te dwa ciapki zostały zjedzone
przez initlog, a -R zostało przekazane jako parametr dla -I. Sprawdziłem to
dokładniej ustawiając taką zmienną:

DHCP_OPTIONS="-t 15 -I '' bardzo_niepoprawny_parametr -R"

I... też poszło.

Wniosek: polecenie initlog nie potrafi obsłużyć pustego parametru, przez co
nie daje się przekazać '' ani "" jako parametru wywołania dhcpcd.