zdalny pulpit dos

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 7 Kwi 2008, 09:19:38 CEST

Dnia poniedziałek, 7 kwietnia 2008, croolyc napisał:
> witam
> pewnej firmie zachcialo sie zdalnego subiekta (dos)
> pomyslalem ze watro by to zrobic na pld
> moja koncepcja jest taka coby postawic
> dosemu + freedos + subiekt
> i udostepnic to na zdalnym terminalu
> tylko mam problem z wyborem rozwiazania zdalnego polaczenia
> uzycie FreeNX byloby mysle grubo przesadzone
> co mozna uzyc do zdalnego podłączenia sie do subiekat na pld (dosemu) z
> poziomu windows?
> z telnetem nie bede sie wygupial bo nie mam doswiadczenia a to podobno
> niebezpeczny demon
> [...]

Jaki jest system operacyjny u klienta? Domyślam się, że raczej nie
Linuks ;-) Moja propozycja jest taka: trzeba wziąż nie-GPL'ową wersję
VirtualBox-a i wykorzystać dostęp z klientów przez RDP, które udostępnia.
Możesz na tym bez problemu postawić FreeDOS-a z subiektem.

Jedyny problem jest taki, że formalnie trzeba wykupić licencję na VBoxa w
wersji komercyjnej, ponieważ wersja GPL'owa nie udostępnia RDP, a licencja
dostępnej pełnej wersji nie zezwala na jej wykorzystanie komercyjne.

Inna opcja, trochę podobna - zainstalować dosemu + FreeDOS + subiekt, jak
chciałeś. Uruchomić to w okienku X-ów, zapewne wystarczy bez żadnego
zarządcy okien, byle terminal był na pełny ekran. Do tego zainstalowany
vnc-server i dostęp do tego wszystkiego po protokole VNC.