[Th] Koszmarnie długo odpalające się k3b

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 7 Kwi 2008, 12:41:19 CEST

Dostałem niedawno w pracy nowy komputer, na który przeniosłem zainstalowane
i skonfigurowane już Th (oczywiście dopasowałem do nowej konfiguracji na
ile wiedziałem, co zrobić). System działa bardzo stabilnie.

Chcę teraz coś wypalić na płycie DVD. Ponieważ używam KDE, naturalnym
wyborem do tej czynności jest k3b. Tyle tylko, że k3b startuje koszmarnie
wolno, jakby przy uruchomieniu sprawdzał konfigurację systemu w
poszukiwaniu nowych urządzeń, przy czym nie robił tego sprawnie tylko
czekał na timeouty. To samo dzieje się przy bezpośrednim odpaleniu
konfiguracji (k3bsetup). Płyty się wypalają, chociaż po uruchomieniu tej
czynności znów następuje drobna przycinka i oczekiwanie na timeout.

Nowością dla mnie jest to, że nagrywarka jest podłączona przez SATA. W
domowym laptopie mam nagrywarkę IDE, do tego podłączam zewnętrzną przez
USB/FireWire, z którymi nie miałem żadnych problemów. Czy jest coś, o czym
należałoby wiedzieć w tej sytuacji?