Jak zmusić Th do bootwania z /dev/sda5 i ata_piix gdy się ma się aktualnie root na /dev/hda5 via ide_generic ?

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Nie, 13 Kwi 2008, 08:17:33 CEST

Mateusz Korniak pisze:
> Z oczywistych względów chciałbym przejść na ata_piix w pewnym laptopie.
> Niestety gdy przegeneruje geninitrd z --preload ata_piix to mam kernel panic
> po reboocie (co jest zrozumiałe bo pewine próbuje szukać / na /dev/hda5 a
> powinien na /dev/sda5)
>
> Gdy próbuje wygenerować initrd majać w /etc/fstab  / na /dev/sda5 to
> krzyczy "can;t find real device"
> Prawdziwego device na /dev/sda nie moge mieć bo załadowanie ata_piix
> wrzuca "IDE port busy"
>
> Jak rozwiązać ten problem ?
> Z góry dzięki za odpowiedzi !

Ja robiłem to tak (na AC), że generowałem initrd z ustawieniami hda, a
następnie w konfigu rc-boota zmieniałem tylko root=/dev/sda5 zostawiając
bez zmian opcję, gdzie ma załadować loader.
Następnie zmiana fstab, reboot i poprawienie rc-boot do końca.

Paweł