Przejście i686 -> x86_64

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Pon, 21 Kwi 2008, 15:12:08 CEST

Dnia poniedziałek, 21 kwietnia 2008, Paweł Muszyński napisał:
> Witam
> W związku ze zmianą serwera na 64 bitowy z 4 GB RAMu żeby wykorzystać
> cały RAM.
> I tu pytanie - jak to zrobić bezboleśnie?
> Serwer to dedyk w www.ovh.pl

Prawdę mówiąc nie wiem czemu chcesz przechodzić na 64 bity, to że w ovh pisze
że jest to system 64 bitowy to nie znaczy że musisz taki instalować ;)

Też posiadam dedyka w ovh, coś takiego:
http://www.ovh.pl/produkty/mgplus.xml
Znaczy się wtedy kiedy brałem one miały dyski 250GB i 4GB RAM.

# uname -srvmpio
Linux 2.6.22.19-5 #1 SMP Wed Mar 19 18:33:11 UTC 2008 i686 Intel(R)_Core(TM)
2_Quad_CPU____Q6600__ w _2.40GHz unknown PLD Linux

# cat /proc/meminfo
MemTotal:      4134808 kB
MemFree:        437284 kB
Buffers:         98972 kB
Cached:        2438536 kB

No i widzi mi spokojnie 4GB RAM.
Jednak by tak się działo, musiałem skompilować kernel ze speca z obsługą pae.

--
Pozdrawiam,
Paweł