exim i ratelimiting

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pon, 28 Kwi 2008, 19:33:08 CEST

Witam,

Uzywa ktos exima i ma ustawiony limit wysylanych wiadomosci np. na
godzine per user?

A dokladnie chodzi mi o limit wiadomosci wysylanych za pomoca funkcji
mail() z PHP, czyli z localhosta, bez autoryzacji.

Czasem jakis userek korzysta z dziurawych skryptow, przez ktore potrafi
sie wyslac i kilkaset wiadomosci w ciagu kilku minut, a potem siedza mi
w kolejsce i gnija. nie mowiac juz o tym ze spam sie rozsyla czasem i
mozna do RBL'i trafic.

kombinowalem chwile z komenda ratelimit, ale przewaznie konczylo sie na
tym, ze usawial sie limit per caly serwer a nie per user.

jesli ktos uzywa to moglby rzucic przykladowa ACL'ka?

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ a.rdest()infomex()pl]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-