VPN

GEN gen w gcop.gliwice.pl
Śro, 6 Sie 2008, 12:05:48 CEST

----- Original Message -----
From: "Przemysław Gierski" <pgierski w o2.pl>
To: "PLD: Users list (Polish)" <pld-users-pl w lists.pld-linux.org>
Sent: Wednesday, August 06, 2008 1:23 AM
Subject: Re: VPN

GEN pisze:
> Witam,
>
> jako osoba poczatkujaca, prosze o wyrozumialosc. Nigdy nie mialem do
> czynienia z VPN, ale chyba przyszedl czas i na ten temat :-)
> Szukam rozwiazania ktore umozliwi mi, bez wnikania w oprogramowanie
> komputera klienckiego, podpiecie go przez szyfrowany VPN do sieci firmowej
> innej lokalizacji. Dosc wygodnie byloby, aby dostawal po wlaczeniu
> ip(domene) ze zdalnej sieci firmowej, jednak w przypadku braku
> zestawionego
> VPN'a ow komputer dostawalby jakies ip z sieci_nr1 aby w razie
> zaistnialego
> [...]
A może prosty router np. Linksysa, skoro mówiłeś o urządzeniu. Serwer
możesz łatwo postawić na PLD. Ja gdy konfigurowałem Linksysa BEFSX41
jako nat/firewall, zauważyłem, że ma opcje VPN, także sądzę, że będzie
dobry. Jako firewall sprawdza się bardzo dobrze, nie grzeje się, nie
wiesza, także mogę go spokojnie polecić.
--
Pozdrawiam, Przemysław Gierski.