nie dziala polska klawiatura w X (teraz inne problemy z evdev)

Sylwester Gruszka gruszex w gmail.com
Pon, 1 Gru 2008, 23:42:41 CET

Saturday 11 of October 2008 14:27:06 Łukasz Maśko napisał(a):

> A masz zainstalowany pakiet xorg-driver-input-evdev? Jak tak to go wywal
> albo skonfiguruj (przepis przysłał mi arekm):
>
> cp /usr/share/hal/fdi/policy/10osvendor/10-keymap.fdi
> /etc/hal/fdi/policy/10-keymap.fdi vi  /etc/hal/fdi/policy/10-keymap.fdi

Witam ponownie,
po nieszczesnym upgrejdzie xorga i kilku innych rzeczy znowu nie wprowadza mi
polskich znakow tylko ze tym razem to w/w rozwiazanie nie pomoglo...

Za to mam pewien trop, z ktorego google niewiele mi bylo w stanie pomoc:
# cat /var/log/Xorg.0.log | grep WW
(WW) AllowEmptyInput is on, devices using drivers 'kbd' or 'mouse' will be
disabled.
(WW) Disabling Mouse0
(WW) Disabling Keyboard0
(WW) Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap
(WW) Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymap

# cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(EE) XKB: Couldn't open rules file /usr/share/X11/xkb/rules/evdev
(EE) XKB: No components provided for device HID 1267:0103
(EE) XKB: Couldn't open rules file /usr/share/X11/xkb/rules/evdev
(EE) XKB: No components provided for device HID 1267:0103
(EE) Error compiling keymap (server-0)
(EE) XKB: Couldn't compile keymap

zgodnie z oczekiwaniami:
# cat: /usr/share/X11/xkb/rules/evdev: Nie ma takiego pliku ani katalogu

ale sa tam inne pliki
# /usr/share/X11/xkb/rules/
1) README                                7) xorg
2) base                                  8) xorg.lst
3) base.lst                              9) xorg.xml
4) base.xml
5) xfree98
6) xkb.dtd

Czy ktos cos moze podpowie?