hierarchiczne www

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Wto, 2 Gru 2008, 09:12:42 CET

Dnia Sunday 30 of November 2008, Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz napisał:

> Wersja 1: pliki kopiowane z crona rsyncem, wgetem czy inną cholerą do
> robienia mirrorów, urle dla userów do szybszego serwera i na nim 404 w
> określonych katalogach zamienione na 302 kierujące na wolniejszy.

Samo kopiowanie to nie problem, problemy są dwa:
1. Jak wybrać pliki które mają być skopiowane (ograniczona przestrzeń)? Na
pewno nie chodzi o to żeby kopiować wszystko, tylko pliki duże i często
pobierane.
2. Jak zmusić serwer www do rzucenia 302 dla określonego pliku bez zmieniania
konfigów?
3. Wolałbym, żeby URLe jednak wskazywały na serwer na wolniejszym łączu (raz,
że to bardziej intuicyjne dla użytkownika, dwa że nie ma problemów jakby
dostawca tego szybszego się zmienił).

> Wersja 2: na szybszym serwerze jakoś sprytnie skonfigurowany squid z dużym
> cache, za pierwszym razem pobierze plik przekazując go jednocześnie
> userowi, za drugim tylko sprawdzi czy się nie przeterminował i jeśli nie,
> poda własną kopię.
No to już w ogóle odpada bo ten zdalny serwer to jest dość ograniczony
hosting, tak więc o squidzie można zapomnieć.
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny