Re: Cannot open root device na jajku powyżej 2.6.24

Witek Firlej witek.firlej w gmail.com
Wto, 2 Gru 2008, 19:11:06 CET

2008/12/2 Marek Guevara Braun <marekguevara w gmail.com>:
> [...]
>
> Zdecydowanie warto mieć konfigurację z UUID  tj. "ARRAY /dev/md0
> UUID=...." a nie z konkretnymi urządzeniami tj. "ARRAY /dev/md1
> devices=/dev/sda2,/dev/sdb2" - w różnych sytuacjach literki dysków mogą
> ulec zmianie.

Zmieniłem na UUID - efekt - brak zmian.
> Ktoś kiedyś pisał o problemach z podnoszeniem macierzy zdefiniowanych
> jako konkretne urządzenia w przypadku awarii jednego z dysków - wnioski
> były że przy UUIDach ładniej się zachowywało.
>
> Pytanie pomocnicze (do Witka) - czy możesz odpalić ten system z jakiegoś
> rescue/starszej wersji kernela i ręcznie złożyć macierz? Czy partycje na
> sdb rozpoznawane są nadal poprawnie na starszych kernelach? Czy
> zmieniłeś wpisy /etc/mdadm.conf i to nie pomogło?

Zmiana nie pomogła.
Wątpie, zeby była to wina macierzy, bo jak wspominałem. Z jednym
dyskiem tez nie działało.

badblocks -s nie wykazał błędów.

Nie wiem jak ugryźć ten problem :/

--
::  Witek Firlej  ::
Voiceless it cries, Wingless flutters, Toothless bites, Mouthless mutters.