Tar - gzip, bzip2, stopień kompresji?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 3 Gru 2008, 11:00:52 CET

Witam,

Trochę OT, ale przy okazji ostatniej burzy dotyczącej LZMA mi się
przypomniało ;)

Czy kompresując pliki przy użyciu tara można jakoś sterować stopniem
kompresji (znaczy się, rozmiarem bloku) gzip/bzip2, analogicznie do
zrobienia .tar i potem przejechaniu np gzip -c5? Wiem że można zrobić
tar cf - <opcje> <pliki> | gzip -c5 > plik.tar.gz ale to mi nie do końca
pasuje - wolałbym użyć tar cvvf plik.tar.gz <pliki> > plik.tar.gz.lst
żeby od razu mieć listę plików (a nie dopiero po wykonaniu całości
i przejechaniu tar tvvf plik.tar.gz). Po drugie boję się czy przypadkiem
nie wejdzie w paradę bash/ksh (czy jaki tam się shell trafi) ze swoimi
limitami, buforami i nie urwie rurki między tar i gzip...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"