[Th-test] Jak to jest z tym udev?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 4 Gru 2008, 22:32:39 CET

Było ostatnio kilka tematów na tej liście i na pld-devel-pl, w których
użytkownicy narzekali, że na nowszych kernelach i nowych udev a to nie
tworzy im się /dev/rtc, a to inne takie. Ogólnie - system działa nie do
końca poprawnie. Ja napisałem, że mi działa, pomimo kernela 2.6.27.2 i
najnowszego udev-135.

Wyszło przy tym, że to dlatego, że mam bałagan w /etc/udev/rules.d No i
racja, miałem. Ale jak wywaliłem wszystkie "śmieci", to np. przestał mi
działać dźwięk - konkretnie nie tworzą się urządzenia w /dev/{snd,sound}.
Co z tego, że jest robiony np. /dev/dsp, jeśli alsamixer twierdzi, że nie
może znaleźć urządzenia. Na razie dorobiłem sobie plik z regułkami
wyciętymi ze starszych wersji udev, ale mam wrażenie, że to dystrybucyjne
wycinanie regułek postępuje albo w złą stronę, albo za szybko.

Jak to jest z tym udev i dźwiękiem, tudzież kompatybilnością? Konieczna jest
jakaś zmiana w konfiguracji?

P.S. Ewentualnie, po jaką cholerę, za przeproszeniem i z całym szacunkiem,
było ruszać regułki, które działały, a teraz bez nich nie działa całkiem
sporo rzeczy?