[OT] sensorki

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 4 Gru 2008, 23:31:19 CET

Dnia czwartek 04 grudnia 2008, Grzesiek Sójka napisał:
> Witam,
>
> Mam trochę dziwne pytanko. Kupiłem sobie ostatnio za parę groszy płytkę
> Abita BL7-RAID. Udało mi się skonfigurować sensorki ale nie bardzo wiem
> jak mam ustawić temperatury. Nie wiecie czasem jakie są temperatury
> maksymalne dla chipsety ICH2 oraz procesora P4 1.6GHz bez HT.

Jeśli nic nie znajdziesz, bezpieczny default to 90-100C, byle tylko żadne
kable izolowane PVC się nie stykały z radiatorami. Poza PVC (robi się miękkie
już w 80C) nie ma tam żadnych materiałów, którym taka temperatura mogłaby
zaszkodzić. No, teoretycznie na tej płycie problemem mogą być też elektrolity
przy ramce trzymającej radiator, z dużym radiatorem byłyby praktycznie na
styk, a wysokie temperatury mogą zmniejszyć ich żywotność, ale do żadnego
nagłego uszkodzenia nie dojdzie.

Poza tym, sprawdź czy ta płyta nie ma niezależnego od systemu wyłącznika
termicznego, z pewnością się takie zdarzały już w czasach nForce2, miałem
płytę na tym chipsecie która przy 110C na dowolnym sensorze odcinała
zasilanie.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl